четвъртък, 10 април 2014 г.

МОИТЕ СЕЛЕНИЯ

Моят свят е приказка
               © Елена Начева

Порив, страст, мечтания....
Докоснат от крило на ангел се пробуждам!
От тази ласка имах жадна нужда...

Времето измества своя ход и поема
наобратно с противоветров платноход...
Вече съм млад, вече не преследвам
приключения, те преследват мен.
Вече съм препразнил коша на желанията....
Все по-пълни стават сънищата ми
от сънища изваяни...
Нямам срокове безизходни.
Имам цветове да скрият
и открият всички истини...
Изтупвам от възглавката си
сънища без корени.
Думите и четките ми плуват
във боите все по-уверено,
и все по-недЕлено... 
Моят свят е приказка,
не всеки я разбира...
Но приказката е за всеки,
който в нея спира... 
Отдъхни, погледай, пътниче,
пребродващо безприказни пътеки.
В моята, ако не намираш радост,
продължи да търсиш своята.
Не хвърляй думи с вкус на пръст
по моята..., по моя-та..., мо-ята-ята.....
Благодаря ти, че улавяш ехото ми!
И за това, че спря под сянката ми!
Разхлади ли страст !?!...
Свалил съм вярата си от Голготата.
Не я изпитвам вече. Не се съмнявам.
Стихнах, притаих я в цвят и стих,
ще я нося надалече. Само нея вземам.
Нищо чуждо веч не ми е нужно.
Пироните от кръста също връщам -
излъскани и смазани,
ако потрябват някому за нова употреба... 



Графикатура на aкад.проф.Иван Газдов,
"Тайната вечеря" / graphicature of „The Last Supper”

Тайната вечеря, © Leonardo da Vinci (1452-1519) The Last Supper (1495-1498)

Животът уморява от ласкателства,
пресища със предателства,
но не насища на игри, мечти и светлини...
Претърсвам кътчетата на душата си
за красоти и озарения,
за доброти и вдъхновения...


Но уви, уви, понякога
Добротата ни човешка я мързи...**
О, миг поспри! Не простиха
ни на "Шекспир", нито на Христос...
А аз съм още тъй безбожно млад и бос...
Бос... на себе си.
  Елена Начева © ЕLA
19.08. 2012 GODина

Artist  © Eleonora  Karaivanska , Bulgaria

Artist © Vincent van Gogh - sun,detail
                                                                       

     Послелафен  цитат:

„Благодаря Ти, Боже, за това,
 че не познавам древния Поет ***
 и мога да чета с наслада 
 стиховете му......” ( © Александър Шурбанов )

______________    
* СЕЛЕНИЯ =  (алегорично) "моите селения" е мястото, което обитава творческия ми дух, обятно или необятно пространство...
** Знаеш какво е, само Мързелът ти се събужда и нищо не му се прави... ;)
*** ПОЕТ = човек, надарен с божия дарба


                                                              
Artist ©  Angel  Vasilev, Bulgaria
          

                                                                           
Още / More:  ELA  Theatre


Контакт: Театър ЕЛА , Лафамилия / Contact Theatre ELA , LaughFamilia


                                                                                §



Still-life work © Marcel Laverdet


Още (дpуг вид) прочути СЕЛЕНИЯ като :)

Селенията на Дейви Джоунс

Селенията на Дейви Джоунс е измислено място, споменавано от Уил Търнър в „Карибски пирати: Проклятието на Черната перла“. Чистилище, където всеки попаднал, трябва да се справи със своите страхове и демони. Дейви Джоунс обича да наказва всеки, който го измами, като го прати в селенията си. Дори и свръхестествени същества като Калипсо, веднъж пратени там, не могат да избягат. Единственият дръзнал да избяга от селенията на Дейви Джоунс е любимият ни капитан Джак Спароу.
photo web, thanks

§

Няма коментари:

Публикуване на коментар